mandag, oktober 23, 2006

Ramadan finito!

Da var endelig ramadanen ferdig, og folk i Mali kvikner til på dagene igjen, etter en lang måned litt slappere enn vanlig. Ramadan har inspirert oss disipler i Ntomi, så Kai Even har latt seg inspirere til faste. Vi har hatt mang en trivelig samtale rundt tekanna om ramadan, og lært en hel masse av våre muslimske venner. Det er en befrielse å vite at faste ikke er tvang tredd ned over hodet av vår Gud, men en god ting å gjøre i ny og ne.. I dag traff vi for eksempel en fyr som mente teknologi og vestlig innflytelse stort sett var av det onde, og at livet gjaldt å leve nære naturen og felleskapet med mennesker. Selv teknologer som vi, kunne forsåvidt være med på den - et stykke..
Men vi gleder oss med de glade, så i dag har vi feiret at ramadan er ferdig. Det gjør at fotballen på løkka vil nå nye høyder, og vår freesbeeoffensiv/misjonsoffensiv i byen kan dra seg til. Det blir spennende. De som ber: Be for det. God mandag!

6 Comments:

At mandag, 23 oktober, 2006, Anonymous Anonym said...

Hei og velkommen til Mali! :) Så bra at det virker som om dere er kommet vel på plass! Husk at dere er hjertlig velkomne her til Sevarè hvis muligheten dukker opp! :) Det går ofte misjonærbiler opp hit så man kan kaste seg med... :) Lykke til videre! Laila

 
At mandag, 23 oktober, 2006, Blogger Sveinung said...

hva er ditt nummer laila? Vi kommer en tur til Sevare en dag. Hiver oss med en bil/haiker. Dessuten har vi en mopped på gang så vi kan se om holder helt til Sevare. Me ser..

 
At tirsdag, 24 oktober, 2006, Anonymous Anonym said...

Ja, du Sveinung du Sveinung :)
Det virker som du/dokke har det skikkeleg kjekt der "nede". Det må jo vara heilt topp for deg dette her! Eg syn`st eg ser deg for meg på moped til Sevarè - det e bara an Severin som mangler :)
Ha det godt og ta nå ikkje for store sjangser. Skal hilse fra Mykjogjengen !

 
At onsdag, 25 oktober, 2006, Anonymous Anonym said...

Haha, moped te Sevare hadde eg ikkje gjort. Men det går busser kvar dag, og misjonærene kjører stadig mellom disse byene sjøl om det e innmari langt... Nummeret mitt e 6406951.

Eg komme te Bamako for å feira jul. Då ska me spisa taco tror eg, hehe, jattajatta. :)

Lykke te videre, det e så bra at dåkke trives!!!!

 
At torsdag, 26 oktober, 2006, Blogger Sveinung said...

onkel Svein Åge: Eg har allerede invitert Suveren Susort ned på Savannen, men eg tvile eg får gehør. Får se.. Det er som med evangeliet. Det viktigste er at det er tilbudet og tilgjengeligheten er der, så får folk velge selv.. eller hva?:-)

Laila:
Moped på is foreløpig. Buss ein mulighet. eller skal vi si "Buss"...
hihi. Kanskje vi tar oss en tur før jul. Vi har jo fine dager..

 
At søndag, 29 oktober, 2006, Anonymous Anonym said...

Yepp, bare til å komme når dere vil. I månedsskifte november-desember (tror det er da) skal skolen på overnattingstur for å få med seg når fulanerne krysser Nigerelven med dyrene sine, det tror jeg kan bli veldig bra, og dere er velkommen til å være med på det! :) Det skal visst være en spesiell opplevelse... :)

 

Legg inn en kommentar

<< Home