søndag, mars 04, 2007

Nye overraskelser!


Mali overrasker stadig, det er sikkert! Idag da jeg satt utenfor porten mens jeg spilte gitar og drakk te med mine maliske venner gikk det forbi en skredder med symaskinen sin på jakt etter oppdrag! Skikken er nemlig slik at oppdraget kommer ikke til deg, men det er du som må finne oppdraget! Han gikk da og klirret med saksa si for å markere at "nå er skredderen her!". Jeg tenkte med meg selv at der har vi forskjellen på Norge og Mali! Her har de ikke isbil, men skreddermann! 20 min senere viste det seg at jeg tok feil! Jeg ble lettere sjokkert da isbilen, eller rettere sagt isvognen kom trillende! Kuleis i kjeks rett utenfor døra til den overkommelige prisen av 50 øre! Ja,takk! Igår fant vi også julebrus hos vår nærmeste forhandler! Jeg undrer på hva morgendagen har å by på!
Idag var vi på fotballkamp i Afrikacupen! Et malisk lag mot et lag fra Marocco! Vi sier det bare sånn at det er mer underholdende å se på alle de overengasjerte tilskuerne enn på det heller labre spillet på banen! Vi gleder oss til landskamp 24.mars! Taper Mali da er det fare for opptøyer slik det er hver gang Mali spiller landskamp! Ellers er det lite frierier, jakt-skryt eller settlers-skryt å berette om! Så jeg tar like godt kvelden! God natt!