tirsdag, mars 13, 2007

Litt i etterkant!

Før jeg skriver noe mer vil jeg bare opplyse om disse filmene som endelig er lagt ut! De ble laget for en stund siden, men det har tatt litt tid å få dem ut på nett! Nye bilder ligger også ute på bildesiden!

Reportasje nr 8: Lagt til 13.mars
Alt 1 - WMF - 23mb
Bjørdal rapporterer

Reportasje nr 7: Lagt til 13.mars
Alt 1 - WMF - 30mb
Intervju med ungdomsleder Elise

Så må jeg fortelle om min reise tilbake til Bamako! Sveinung og Torje dro videre mot Senegal, mens jeg satte kursen mot Bamako - med lokal transport! En reise som vanligvis tar 4 timer viste seg å skulle ta 16 timer! Første del var i en varebil av den kaliber som vi har vist bilder av tidligere. Det tok ca en time før vi fikk problemer med girkassen, et problem som de tydligvis hadde mekket på før. 15 minutter senere var vi på veien igjen! Etter å ha stoppet i ørten landsbyer for å virkelig fylle opp bilen kom vi til Kita der jeg skulle skifte bil! Dessverre gikk ikke neste buss før kl 2 om natten! Jeg ruslet da tilbake til et industriområde jeg hadde passert tidligere for å drikke te med noen jeg snakket med tidligere! Det var nå blitt mørkt og alle var forduftet bortsett fra én. Han advarte meg mot å spasere rundt i mørket alene! Jeg burde heller bli med han bort til lastebilen hans! Så kunne vi sove der! Hvorfor ikke? Etter å spist satte vi oss på lasteplanet og delte våre historier! Etter hvert kom gutta tilbake og vi drakk te før vi la oss til å sove! Så var det bussen! 60 seter i en liten buss uten vinduer! Trangt om plassen og iskaldt! Jeg satt og frøs i 5 timer før vi var hjemme i Bamako! Det ble lite soving den natten! Likevel var det en fin opplevelse å reise på malisk vis! Anbefales

2 Comments:

At tirsdag, 13 mars, 2007, Anonymous Anonym said...

Utrolig bra videoer. Står på!

 
At torsdag, 15 mars, 2007, Anonymous Anonym said...

Kjekt å lesa! Godt de passe på dåkke:) Ha ein fine siste måned i varmare strøk!

 

Legg inn en kommentar

<< Home